Slow jogging na 7 Biegu Wegańskim

Proponuje: Joanna Wróblewska, trenerka slow jogging
 
Jesteś biegaczem, który chciałby popracować nad techniką biegu? Kadencją, lądowaniem na śródstopiu? Jesteś biegaczem, który wraca do treningów po przerwie? Rozpoczynasz przygodę z bieganiem?
Może masz znajomych, którzy nie biegają, ale chcieliby spróbować? A może twierdzą, że bieganie jest męczące, nudne i nie dla nich?
Mamy dla Was propozycję - slow jogging na Biegu Wegańskim.
Pobiegniemy w ramach trasy 5 km, a przed startem odbędzie się krótkie wprowadzenie do techniki.
Slow jogging jest dla każdego bez względu na wiek, gabaryty i poziom wytrenowania. Do slow joggingu nie potrzebujemy nic oprócz chęci i wygodnych butów najlepiej z miękką podeszwą.

DLACZEGO SLOW JOGGING?
Naturalny i nieobciążający slow jogging znacząco wpływa na poprawę wytrzymałości organizmu. Zaletą tej aktywności jest to, że przy dokładnie takim samym dystansie i takiej samej szybkości wydatek kaloryczny organizmu w czasie slow joggingu jest dwukrotnie wyższy niż przy chodzie. By spalić 200-300 kcal, trzeba wybrać się na 7- kilometrowy spacer. Slow jogging natomiast, również w tempie spacerowym, zapewni utratę tej samej ilości kalorii już na 3,5-5 kilometrowym dystansie. Slow jogging ma również dobroczynny wpływ na kondycję umysłową.
 
SKĄD TAKI POMYSŁ?
Slow jogging został wykreowany przez profesora Hiroaki Tanaka z Japonii.
Powstał w wyniku poszukiwania takiej aktywności, która jest na tyle lekka i nie obciążająca  organizmu, że można ją wykonywać z uśmiechem i kontynuować codziennie, a przy tym stanowi doskonałą profilaktykę chorób cywilizacyjnych i lekarstwo w przypadku już występujących dolegliwości trapiących współczesnego człowieka, począwszy od nadmiaru kilogramów, zespołu metabolicznego, a na stresie i wypaleniu kończąc.
Profesor Tanaka, postać w Japonii legendarna, jest specjalistą w zakresie fizjologii sportu na wydziale Nauk o Sporcie Uniwersytetu Fukuoka i członkiem Japońskiego Komitetu Olimpijskiego.
Dzięki uprawianiu slow jogging profesor Tanaka zachowuje doskonałą formę. W wieku 50 lat przebiegł maraton w 2:38:50. Teraz ma 70 lat i wygrywa maratony w swojej kategorii wiekowej.
 
JAKIE SĄ ZASADY TECHNIKI SLOW JOGGINGU
W slow joggingu biega się tempem naprawdę wolnym, umożliwiającym swobodną konwersację, bez uczucia zmęczenia czy przyspieszonego oddechu. W praktyce oznacza to, że osoba uprawiająca slow jogging może być wyprzedzana przez spacerowiczów, bo przeciętna prędkość truchtu to 4-5 km/h, czyli wolniej, niż niektórzy ludzie przemieszczają się pieszo.
Najważniejsze w slow jogging jest lądowanie na śródstopiu, a stopy skierowane do przodu, a nie na boki, wyprostowana pozycja ciała i bieg z uśmiechem lub rozmową, bez zakłócenia oddechu.
Ważna jest też kadencja - kroki mają być bardzo małe.
Stopy kierujemy do przodu, a nie na zewnątrz.
Sylwetka jest wyprostowana, nie łamiemy się w biodrach ani nie patrzymy pod nogi, tylko przed siebie.